Veel gestelde vragen

SHOPS FAQ
KAART
Wat is het verschil tussen een ansichtkaart en een wenskaart?
Een ansichtkaart is een enkele kaart en wordt zonder envelop verstuurd. Een wenskaart is een dubbel gevouwen kaart en wordt in een envelop verstuurd.
Ik zie een leuke (geboorte)kaart, kan deze aangepast worden aan mijn wensen?
Helaas is dit niet mogelijk, in de meeste gevallen kunt u met behulp van de cardcreator wél zelf teksten en illustraties toevoegen aan een bestaande kaart.
Zijn de wenskaarten mat of glanzend?
Onze ervaring leert dat de meeste klanten de voorkeur geven aan een glanzende kaart. Alle kaarten worden daarom aan de buitenkant gelamineerd, de binnenkant van de kaarten is mat. 
Hoe ziet de envelop eruit waar mijn kaart in gaat?
Het betreft een gebroken witte envelop. Bij een losse bestelling wordt het adres op de achterkant van de kaart gedrukt en maken wij gebruik van vensterenveloppen. Indien u een pakketje losse kaarten besteld om zelf te verzenden, ontvangt u enveloppen zonder venster.
Worden de kaarten milieuvriendelijk geproduceerd? Ja, onze drukkerij heeft een milieucertificaat, wat onder andere inhoudt dat zij drukinkten gebruiken die minder belastend zijn voor het milieu. De enveloppen zijn gemaakt van milieuvriendelijk FSC papier.
ACCOUNT
Ik heb een account, maar ben mijn wachtwoord vergeten?  Via de inlogpagina kunt u opnieuw een wachtwoord aanvragen, u ontvangt direct een email met een nieuwe activatielink.
Kan ik ook kaarten versturen als ik geen account heb?
Ja, dat kan, voor het versturen van een kaart heeft u niet per se een account nodig. Wij vragen alleen uw naam en email om contact met u te kunnen opnemen indien er iets fout gaat bij het verwerken van de kaart. Let op, alleen klanten met een account kunnen gebruik maken van kortingen en actiecodes.
Ik heb geen account, worden mijn kaarten opgeslagen in de kaarthistorie?
Nee, kaarten die besteld zijn zonder account worden niet bewaard en opgeslagen in de kaarthistorie.
Ik heb een kaart verstuurd zonder account, kan ik deze kaart toch nog toevoegen aan een account als ik deze alsnog aanmaak?
Nee dit is niet mogelijk, kaarten die besteld zijn zonder account worden niet bewaard en opgeslagen in de kaarthistorie.
BESTELLING
Tot hoe laat kan ik een kaart bestellen?
U kunt op werkdagen tot 16.00 uur een kaart bestellen, de verwerkte kaarten worden direct daarna gedrukt en daarna overgedragen aan PostNL.
Wanneer de kaart is overgedragen ontvangt u een bevestigingsmail waarin staat dat uw kaart wordt verzonden. Wanneer u te laat bent en geen bevestigingsmail heeft ontvangen, wordt uw kaart de volgende werkdag verwerkt. Wanneer u vrijdag na 16.00 uur, zaterdag of zondag een kaart besteld, wordt deze maandag verwerkt en overgedragen en dinsdag bezorgd.*
* Voor het bezorgen zijn wij afhankelijk van PostNL, verwachte levertijden geven geen levergarantie.
Ik ben een kaart aan het maken, maar wil deze bewaren, kan ik mijn kaart opslaan?
Helaas is dit niet mogelijk, alleen bestelde kaarten worden opgeslagen in de kaarthistorie.
Kan ik een kaart die ik eerder heb gemaakt, oproepen, wijzigen en opnieuw versturen?
Eerder bestelde kaarten worden opgeslagen in de kaarthistorie, helaas is het niet mogelijk hierin wijzigingen aan te brengen en/of een kaart opnieuw te verzenden.
Ik stuur regelmatig een kaart naar mijn vrienden en familie. Is het mogelijk een adressenlijst te uploaden, of moet ik het adres per persoon steeds opnieuw invoeren?
Wanneer u een account heeft kunt u eenvoudig een adressenbestand uploaden, deze adressen worden opgeslagen in uw persoonlijke adresboek. 
Wanneer u bent ingelogd kunt u één of verschillende kaart(en) naar één of meerdere adressen uit dit adresboek sturen.
Ik heb een verkeerde verzenddatum opgegeven, hoe kan ik deze aanpassen?
Helaas is dit niet mogelijk, wanneer een kaart is besteld wordt deze direct verwerkt en naar de drukkerij gestuurd. 
Voor u op "verzend kaart" klikt vragen wij u accoord te gaan met de kaartgegevens. Het invullen en eventueel wijzigen van de juiste verzendgegevens valt onder uw uw eigen verantwoordelijkheid.
Ik heb een verkeerd adres opgegeven, hoe kan ik deze aanpassen?
Helaas is dit niet mogelijk, wanneer een kaart is besteld wordt deze direct verwerkt en naar de drukkerij gestuurd. 
Voor u op "verzend kaart" klikt vragen wij u accoord te gaan met de kaartgegevens. Het invullen en eventueel wijzigen van de juiste adresgegevens valt onder uw uw eigen verantwoordelijkheid.
Ik wil mijn bestelling annuleren, kan dit?
Helaas is dit niet mogelijk, wanneer een kaart is besteld wordt deze direct verwerkt en naar de drukkerij gestuurd.
In extreme gevallen, als een overlijden, verzoeken wij u contact met onze support op te nemen, de contactgegevens vindt u onderaan de FAQlijst.
ACTIECODE
Ik heb een actiecode, hoe kan ik deze gebruiken?
Aan het einde van het bestelproces heeft u de mogelijkheid om uw actiecode in te vullen. Om gebruik te maken van een actiecode dient u een account te hebben en ingelogd te zijn.
Ik heb een actiecode, maar deze werkt niet?
Wanneer een actiecode niet werkt is óf de code niet langer geldig - controleert u svp de datum - , óf u heeft de code niet goed ingevuld. Let bij het invullen van een actiecode op het gebruik van hoofd- en kleine letters (CapsLock-toets!) en de juiste letter/cijfercombinaties. Onze support neemt geen klachten in behandeling over onjuist ingevulde- of verstreken actiecodes.
BETALING
Worden er kosten berekend voor het online betalen?
iDeal berekent 50 eurocent voor elke transactie, helaas zijn wij genoodzaakt deze kosten door te berekenen.Voor betalingen via automatische incasso of met creditcard worden geen extra kosten berekend.
Wat is Adyen, en is dat wel veilig?
Adyen is een Payment Service Provider, dit betekent dat zij alle betalingen voor ons faciliteren. Via Adyen kunt u met iDeal of met een creditcard binnen een beveiligde omgeving betalen. Indien u een account heeft kunt u ook gebruik maken van automatische incasso. Voor betaling met automatische incasso geldt een maximum orderbedrag van €15,00.
Ik wil betalen, maar dit lukt niet?
Alle betalingsverkeer loopt via Adyen, er kan een storing zijn bij het betaalsysteem, wij verzoeken u vriendelijk het later nog eens te proberen. Adyen draagt zorg voor veilig internationaal betalingsverkeer, indien er verdenking is op fraude of incorrecte betalingsgegevens, wordt de betaling niet geaccepteerd, een automatische incasso is dan niet mogelijk. In dat geval verzoeken wij u vriendelijk via iDeal of creditcard te betalen. Wanneer het niet lukt een betaling te voltooien met iDeal of creditcard verzoeken wij u vriendelijk via automatische incasso te betalen.
Het verschuldigde bedrag is per ongeluk 2x van mijn rekening afgeschreven, wat moet ik doen?
Wij verzoeken u, met vermelding van het ordernummer, contact op te nemen met onze support, de contactgegevens vindt u onderaan de FAQlijst.
In mijn kaarthistorie staat dat ik niet heb betaald, maar ik heb net met automatische incasso betaald?
Het verwerken van een automatische incasso kan enige tijd duren. Zolang uw betaling niet is verwerkt staat in uw kaarthistorie dat de kaart niet is betaald.
Wij verzoeken u, met vermelding van het ordernummer, contact op te nemen met onze support wanneer u na 17.30 uur geen verzendingsmail van de order heeft ontvangen. De contactgegevens vindt u onderaan de FAQlijst.
BEVESTIGING
Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen?
Dit komt helaas vaak voor bij mensen met een Outlook-, Hotmail-, Live-, Yahoo-, of Gmail-account. Deze email providers kunnen zowél onze bevestigingsmail als onze verzendmail als spam behandelen, het kan zijn dat de mail in uw spambox is terechtgekomen. Wanneer u de juiste adres- en bankgegevens heeft ingevuld, kunt u er van uitgaan dat uw kaart is betaald en op de door u gewenste datum wordt verzonden.
Wij verzoeken u daarom ALLEEN contact op te nemen met onze support wanneer uw kaart niet binnen 3 werkdagen is aangekomen, de contactgegevens vindt u onderaan de FAQlijst.
VERZENDING
Wie is verantwoordelijk voor de bezorging van een kaart en hoe werkt dit?
PostNL draagt zorg voor de verwerking en bezorging van uw kaarten. Dit gebeurt op exact dezelfde manier als waneer u zelf een kaart per post verstuurd. 
Wanneer wordt een kaart verzonden?
Wanneer de kaart is overgedragen aan PostNL ontvangt u een verzendingsmail waarin staat dat uw kaart wordt verzonden. Wanneer u op werkdagen voor 16.00 bestelt wordt de order dezelfde dag verwerkt en de volgende werkdag óf zaterdag bezorgd. Wanneer u vrijdag na 16.00 uur, zaterdag of zondag een kaart bestelt, wordt deze maandag verwerkt en overgedragen en dinsdag bezorgd.*
* Voor het bezorgen zijn wij afhankelijk van PostNL, verwachte levertijden geven geen levergarantie.
Ik heb een verkeerde verzenddatum opgegeven, hoe kan ik deze aanpassen?
Helaas is dit niet mogelijk, wanneer een kaart is besteld wordt deze direct verwerkt en naar de drukkerij gestuurd. 
Voor u op "verzend kaart" klikt vragen wij u accoord te gaan met de kaartgegevens. Het invullen en eventueel wijzigen van de juiste verzendgegevens valt onder uw uw eigen verantwoordelijkheid.
Kan ik mijn opgemaakte kaart ook als e-card - digitaal - verzenden, dus niet per post?
Nee, dit is niet mogelijk, de kaarten zijn uitsluitend beschikbaar voor het versturen per post.
Mijn kaart is te laat aangekomen?
Wij verzoeken u vriendelijk de verzenddatum te controleren. Wanneer u op werkdagen voor 16.00 bestelt wordt de order dezelfde dag verwerkt en de volgende werkdag óf zaterdag bezorgd. Wanneer u vrijdag na 16.00 uur, zaterdag of zondag een kaart besteld, wordt deze maandag verwerkt en overgedragen en dinsdag bezorgd. Door een onjuist ingevuld adres of externe factoren binnen PostNL (bijvoorbeeld kerstdrukte), kan het gebeuren dat een kaart te laat wordt bezorgd. *
* Voor het bezorgen zijn wij afhankelijk van PostNL, verwachte levertijden geven geen levergarantie. Wij verzoeken u daarom ALLEEN contact op te nemen met onze support wanneer uw kaart niet binnen 3 werkdagen is aangekomen. NB Onze support neemt geen klachten in behandeling wanneer de postbode melding heeft gemaakt van onjuiste of incompleet ingevulde adresgegevens of verhuizing.
Mijn kaart is niet aangekomen?
Wij verzoeken u vriendelijk de juiste adresgegevens te controleren. Door een onjuist ingevuld adres, verhuizing of externe factoren binnen PostNL (bijvoorbeeld kerstdrukte), kan het gebeuren dat een kaart zoekraakt of niet wordt bezorgd.*
* Voor het bezorgen zijn wij afhankelijk van PostNL, verwachte levertijden geven geen levergarantie.
Wij verzoeken u contact op te nemen met onze support wanneer uw kaart nooit is aangekomen. NB Onze support neemt geen klachten in behandeling in geval van onjuiste of incompleet ingevulde adresgegevens of verhuizing.
KAARTHISTORIE
Is er een kaartenhistorie van mijn bestelde kaarten?
Ja, klanten met een account kunnen bestelde kaarten inzien in de kaarthistorie. Behalve de kaart vindt u hier ook de adres- en betalingsgegevens van de betreffende kaart.
Ik heb geen account, worden mijn kaarten opgeslagen in de kaarthistorie?
Nee, kaarten die besteld zijn zonder account worden niet bewaard en opgeslagen in de kaarthistorie.
Ik ben een kaart aan het maken, maar wil deze bewaren, kan ik mijn kaart opslaan?
Helaas is dit niet mogelijk, alleen bestelde kaarten worden opgeslagen in de kaarthistorie.
In mijn kaarthistorie staat dat ik niet heb betaald, maar ik heb net met automatische incasso betaald?
Het verwerken van een automatische incasso kan enige tijd duren. Zolang uw betaling niet is verwerkt staat in uw kaarthistorie dat de kaart niet is betaald.
Wij verzoeken u, met vermelding van uw gegevens en het ordernummer, contact op te nemen met onze support wanneer u na 17.30 uur geen verzendingsmail van de order heeft ontvangen. De contactgegevens vindt u onderaan de FAQlijst.
Kan ik een kaart die ik eerder heb gemaakt, oproepen, wijzigen en opnieuw versturen?
Eerder bestelde kaarten worden opgeslagen in de kaarthistorie, helaas is het niet mogelijk hierin wijzigingen aan te brengen en/of een kaart opnieuw te verzenden.
PAKKETJES
Is het mogelijk om een setje verschillende kaarten te bestellen?
Nee, helaas is het alleen mogelijk om een pakketje dezelfde kaarten te bestellen. 
Ik wil 1 kaart bestellen en deze thuis laten bezorgen zodat ik deze zelf kan schrijven, kan dit?
Nee, helaas is het alleen mogelijk om een pakketje dezelfde kaarten van 10 of een veelvoud van 10 te bestellen.
Ik heb verkeerde enveloppen gekregen bij een pakketje, wat moet ik nu doen?
Wij verzoeken u, met vermelding van uw gegevens en het ordernummer, contact op te nemen met onze support, de contactgegevens vindt u onderaan de FAQlijst.
Krijg ik pakketkaorting?
Ja, u ontvangt pakketkorting, 10% voor een set van 10 kaarten, 20% korting vanaf een pakket met 30 kaarten, en 25% vanaf een pakket met 50 kaarten.
Deze korting wordt automatisch verwerkt indien u een pakketje bestelt.
KADO
Mijn chocolade is kapot, wat nu?
Wij verpakken de chocolade zorgvuldig in stevige enveloppen. Desondanks kan het voorkomen dat de chocolade tijdens het bezorgingsproces breekt of, bij warm weer, smelt. Helaas kunnen wij dit niet voorkomen. Wij verzoeken u ALLEEN contact op te nemen met onze support wanneer zowel de envelop áls de inhoud beide in twijfelachtige staat verkeren. Wij verzoeken u vriendelijk zowel een foto van het kado als het ordernummer bij te voegen, de contactgegevens vindt u onderaan de FAQlijst.
Mijn boeket is na vier dagen verwelkt?
Wij dragen grote zorg voor de kwaliteit van de bloemen en de verpakking tijdens bezorging.
Wanneer u desondanks een klacht heeft over de kwaliteit van uw boeket, kunt u contact opnemen met onze support. Wij verzoeken u vriendelijk zowel een foto van het kado als het ordernummer bij te voegen, de contactgegevens vindt u onderaan de FAQlijst.
ZAKELIJK
Ik betaal "op factuur", wanneer krijg ik een factuur?
Wanneer u "op factuur besteld", ontvangt u maandelijks een factuur, deze is BTW gespecificeerd.
Wanneer kan ik "op factuur" bestellen?
Om "op factuur" te kunnen bestellen hebben wij uw KVK- én BTW-gegevens nodig. Wij verzoeken u, met vermelding van beide nummers, contact op te nemen met onze support, de contactgegevens vindt u onderaan de FAQlijst.
Ik heb een bestand met ongeveer 150 relaties die ik regelmatig een kaart stuur. Is het mogelijk dit op een slimme manier te uploaden, of moet ik deze per persoon invoeren.
Wanneer u een zakelijk account heeft kunt u eenvoudig een adressenbestand uploaden, deze adressen worden opgeslagen in uw persoonlijke adresboek. 
Wanneer u bent ingelogd kunt u één of verschillende kaart(en) naar één of meerdere adressen uit dit adresboek sturen.
Kan ik bij een grote bestelling ook een factuur ontvangen?
U ontvangt automatisch een overzicht van uw bestelling per email, welke als factuur dient, deze is BTW gespecificeerd.
CONTACT
Deze wenskaartenshop maakt gebruik van Send a Smile software, wanneer u geen antwoord heeft gevonden op uw vraag, of als u bent verzocht contact met ons op te nemen, kunt u een email met vermelding van uw gegevens en ordernummer zenden naar support@sendasmile.com NB Vragen die via bovenstaande lijst kunnen worden beantwoord, worden NIET in behandeling genomen door onze support.
KAART

Wat is het verschil tussen een ansichtkaart, wenskaart en snoepkaart?

(Dit is enkel van toepassing voor shops welke de betreffende producten hanteren)
Een ansichtkaart is een enkele kaart en wordt zonder envelop verstuurd.
Een wenskaart is een dubbel gevouwen kaart en wordt in een envelop verstuurd.
Een snoepkaart is dubbelgevouwen kaart met hierin een blister. In het blister zitten enkele snoepjes van Haribo of van Autodrop. Een snoepkaart wordt verstuurd in een envelop.

Ik zie een leuke kaart, kan deze aangepast worden aan mijn wensen?
Helaas is dit niet mogelijk, in de meeste gevallen kunt u met behulp van de cardcreator wél zelf teksten en illustraties toevoegen aan een bestaande kaart.

Zijn de wenskaarten mat of glanzend?
Onze ervaring leert dat de meeste klanten de voorkeur geven aan een glanzende kaart. Alle kaarten worden daarom aan de buitenkant gelamineerd, de binnenkant van de kaarten is mat. 

Hoe ziet de envelop eruit waar mijn kaart in gaat?

Het betreft een gebroken witte envelop. Bij een losse bestelling wordt het adres op de achterkant van de kaart gedrukt en maken wij gebruik van vensterenveloppen. Indien u een pakketje losse kaarten bestelt om zelf te verzenden, ontvangt u enveloppen zonder venster.

Worden de kaarten milieuvriendelijk geproduceerd?
Ja, onze drukkerij heeft een milieucertificaat, wat onder andere inhoudt dat zij drukinkten gebruiken die minder belastend zijn voor het milieu. De enveloppen zijn gemaakt van milieuvriendelijk FSC papier.

ACCOUNT

Ik heb een account, maar ik ben mijn wachtwoord vergeten?
 
Via de inlogpagina kunt u opnieuw een wachtwoord aanvragen, u ontvangt direct een email met een nieuwe activatielink.

Kan ik ook kaarten versturen als ik geen account heb?
Ja, dat kan, voor het versturen van een kaart heeft u niet per se een account nodig. Wij vragen alleen uw naam en email om contact met u te kunnen opnemen indien er iets fout gaat bij het verwerken van de kaart. Let op, alleen klanten met een account kunnen gebruik maken van kortingen en actiecodes.
 
Ik heb geen account, worden mijn kaarten opgeslagen in de kaarthistorie?
Nee, kaarten die besteld zijn zonder account worden niet bewaard en opgeslagen in de kaarthistorie.

Ik heb een kaart verstuurd zonder account, kan ik deze kaart toch nog toevoegen aan een account als ik deze alsnog aanmaak?
Nee dit is niet mogelijk, kaarten die besteld zijn zonder account worden niet bewaard en opgeslagen in de kaarthistorie.

BESTELLING

Tot hoe laat kan ik een kaart bestellen?
U kunt op werkdagen tot 16.00 uur een kaart bestellen, de verwerkte kaarten worden direct daarna gedrukt en daarna overgedragen aan PostNL.
Wanneer de kaart is overgedragen, ontvangt u een bevestigingsmail waarin staat dat uw kaart wordt verzonden.

Wanneer u te laat bent en geen bevestigingsmail heeft ontvangen, wordt uw kaart de volgende werkdag verwerkt. Wanneer u vrijdag na 16.00 uur, zaterdag of zondag een kaart besteld, wordt deze maandag verwerkt en overgedragen en dinsdag bezorgd.*

* Voor het bezorgen zijn wij afhankelijk van PostNL, verwachte levertijden geven geen levergarantie.

Ik ben een kaart aan het maken, maar wil deze bewaren, kan ik mijn kaart opslaan?
Helaas is dit niet mogelijk, alleen bestelde kaarten worden opgeslagen in de kaarthistorie.

Kan ik een kaart die ik eerder heb gemaakt, oproepen, wijzigen en opnieuw versturen?

Eerder bestelde kaarten worden opgeslagen in de kaarthistorie, helaas is het niet mogelijk hierin wijzigingen aan te brengen en/of een kaart opnieuw te verzenden.

Ik stuur regelmatig een kaart naar mijn vrienden en familie. Is het mogelijk een adressenlijst te uploaden, of moet ik het adres per persoon steeds opnieuw invoeren?
Wanneer u een account heeft kunt u eenvoudig een adressenbestand uploaden, deze adressen worden opgeslagen in uw persoonlijke adresboek. Wanneer u bent ingelogd kunt u één of verschillende kaart(en) naar één of meerdere adressen uit dit adresboek sturen.

Ik heb een verkeerde verzenddatum opgegeven, hoe kan ik deze aanpassen?
Helaas is dit niet mogelijk. Wanneer een kaart is besteld, wordt deze verwerkt en naar de drukkerij gestuurd. 

Voor u op verzend kaart klikt, vragen wij u akkoord te gaan met de kaartgegevens. Het invullen en eventueel wijzigen van de juiste verzendgegevens valt onder uw uw eigen verantwoordelijkheid.

Ik heb een verkeerd adres opgegeven, hoe kan ik deze aanpassen?
Helaas is dit niet mogelijk. Wanneer een kaart is besteld, wordt deze verwerkt en naar de drukkerij gestuurd. 

Voor u op verzend kaart klikt vragen wij u akkoord te gaan met de kaartgegevens. Het invullen en eventueel wijzigen van de juiste adresgegevens valt onder uw uw eigen verantwoordelijkheid.

Ik wil mijn bestelling annuleren, kan dit?
Helaas is dit niet mogelijk, wanneer een kaart is besteld wordt deze direct verwerkt en naar de drukkerij gestuurd.

In extreme gevallen, als een overlijden, verzoeken wij u contact met onze support op te nemen. De contactgegevens vindt u onderaan de FAQlijst.

ACTIECODE

Ik heb een actiecode, hoe kan ik deze gebruiken?

Aan het einde van het bestelproces heeft u de mogelijkheid om uw actiecode in te vullen. Om gebruik te maken van een actiecode dient u een account te hebben en ingelogd te zijn.

Ik heb geen account, hoe kan ik een actiecode gebruiken?

Helaas is dit niet mogelijk, om gebruik te maken van een actiecode dient u een account te hebben en ingelogd te zijn.

Ik heb een actiecode, maar deze werkt niet?
Wanneer een actiecode niet werkt is óf de code niet langer geldig - controleert u svp de datum - , óf u heeft de code niet goed ingevuld. Let bij het invullen van een actiecode op het gebruik van hoofd- en kleine letters (CapsLock-toets!) en de juiste letter/cijfercombinaties.

NB Onze support neemt geen klachten in behandeling over onjuist ingevulde- of verstreken actiecodes.

BETALING

Worden er kosten berekend voor het online betalen?

iDeal berekent 50 eurocent voor elke transactie, helaas zijn wij genoodzaakt deze kosten door te berekenen.Voor betalingen via automatische incasso of met creditcard worden geen extra kosten berekend.

Wat is Adyen, en is dat wel veilig?
Adyen is een Payment Service Provider, dit betekent dat zij alle betalingen voor ons faciliteren. Via Adyen kunt u met iDeal of met een creditcard binnen een beveiligde omgeving betalen. Indien u een account heeft, kunt u ook gebruik maken van automatische incasso. Voor betaling met automatische incasso geldt een maximum orderbedrag van €15,00.

Ik wil betalen, maar dit lukt niet?
Alle betalingsverkeer loopt via Adyen, er kan een storing zijn bij het betaalsysteem of uw bank. Wij verzoeken u vriendelijk het later nog eens te proberen.

Adyen draagt zorg voor veilig internationaal betalingsverkeer. Indien er verdenking is op fraude of incorrecte betalingsgegevens, wordt de betaling niet geaccepteerd, een automatische incasso is dan niet mogelijk. In dat geval verzoeken wij u vriendelijk via iDeal of creditcard te betalen.

Wanneer het niet lukt een betaling te voltooien met iDeal of creditcard verzoeken wij u vriendelijk via automatische incasso te betalen.

Het verschuldigde bedrag is per ongeluk twee van mijn rekening afgeschreven, wat moet ik doen?
Wij verzoeken u vriendelijk, onder vermelding van uw gegevens en het ordernummer, contact op te nemen met onze support. De contactgegevens vindt u onderaan de FAQlijst.

In mijn kaarthistorie staat dat ik niet heb betaald, maar ik heb net met automatische incasso betaald?
Het verwerken van een automatische incasso kan enige tijd duren. Zolang uw betaling niet is verwerkt, staat in uw kaarthistorie dat de kaart niet is betaald.

Wij verzoeken u ALLEEN contact op te nemen met onze support wanneer u na 17.30 uur geen verzendingsmail van de order heeft ontvangen. De contactgegevens vindt u onderaan de FAQlijst.

BEVESTIGING

Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen?
Dit komt helaas vaak voor bij klanten met een Outlook-, Hotmail-, Live-, Yahoo-, of Gmail-account. Deze email providers kunnen zowél onze bevestigingsmail als onze verzendmail als spam behandelen, het kan zijn dat de mail in uw spambox is terechtgekomen.

Wanneer u de juiste adres- en bankgegevens heeft ingevuld, kunt u er van uitgaan dat uw kaart is betaald en op de door u gewenste datum wordt verzonden.

Wij verzoeken u 
ALLEEN contact op te nemen met onze support wanneer uw kaart niet binnen 3 werkdagen is aangekomen, de contactgegevens vindt u onderaan de FAQlijst.

VERZENDING

Wie is verantwoordelijk voor de bezorging van een kaart en hoe werkt dit?
PostNL draagt zorg voor de verwerking en bezorging van uw kaarten. Dit gebeurt op exact dezelfde manier als u zelf een kaart per post verstuurt. 

Wanneer wordt een kaart verzonden?
Wanneer de kaart is overgedragen aan PostNL ontvangt u een verzendingsmail waarin staat dat uw kaart wordt verzonden. Wanneer u op werkdagen voor 16.00 uur bestelt, wordt de order dezelfde dag verwerkt en de volgende werkdag óf zaterdag bezorgd. Wanneer u vrijdag na 16.00 uur, zaterdag of zondag een kaart bestelt, wordt deze maandag verwerkt en overgedragen en dinsdag bezorgd.*

* Voor het bezorgen zijn wij afhankelijk van PostNL, verwachte levertijden geven geen levergarantie.

Ik heb een verkeerde verzenddatum opgegeven, hoe kan ik deze aanpassen?
Helaas is dit niet mogelijk, wanneer een kaart is besteld, wordt deze direct verwerkt en naar de drukkerij gestuurd. 

Voor u op verzend kaart klikt vragen wij u akkoord te gaan met de kaartgegevens. Het invullen en eventueel wijzigen van de juiste verzendgegevens valt onder uw uw eigen verantwoordelijkheid.

Kan ik mijn opgemaakte kaart ook als e-card - digitaal - verzenden, dus niet per post?
Nee, dit is niet mogelijk, de kaarten zijn uitsluitend beschikbaar voor het versturen per post.

Mijn kaart is te laat aangekomen?
Wij verzoeken u vriendelijk de verzenddatum te controleren. Wanneer u op werkdagen voor 16.00 uur bestelt, wordt de order dezelfde dag verwerkt en de volgende werkdag óf zaterdag bezorgd. Wanneer u vrijdag na 16.00 uur, zaterdag of zondag een kaart bestelt, wordt deze maandag verwerkt en overgedragen en dinsdag bezorgd. Door een onjuist ingevuld adres of externe factoren binnen PostNL (bijvoorbeeld een sorteerfout of kerstdrukte), kan het gebeuren dat een kaart te laat wordt bezorgd. *

* Voor het bezorgen zijn wij afhankelijk van PostNL, verwachte levertijden geven geen levergarantie.

Wij verzoeken u ALLEEN contact op te nemen met onze support wanneer uw kaart niet binnen 3 werkdagen is aangekomen, de contactgegevens vindt u onderaan de FAQlijst.

NB Onze support neemt geen klachten in behandeling wanneer de postbode melding heeft gemaakt van onjuiste of incompleet ingevulde adresgegevens of verhuizing.

Mijn kaart is niet aangekomen?
Wij verzoeken u vriendelijk de juiste adresgegevens te controleren. Door een onjuist ingevuld adres, verhuizing of externe factoren binnen PostNL (bijvoorbeeld een sorteerfout of kerstdrukte), kan het gebeuren dat een kaart zoekraakt of niet wordt bezorgd.*

* Voor het bezorgen zijn wij afhankelijk van PostNL, verwachte levertijden geven geen levergarantie.

Wij verzoeken u, onder vermelding van uw gegevens en het ordernummer, contact op te nemen met onze support wanneer uw kaart nooit is aangekomen, de contactgegevens vindt u onderaan de FAQlijst.

NB Onze support neemt geen klachten in behandeling in geval van onjuiste of incompleet ingevulde adresgegevens of verhuizing.

KAARTHISTORIE

Is er een kaartenhistorie van mijn bestelde kaarten?
Ja, klanten met een account kunnen bestelde kaarten inzien in de kaarthistorie. Behalve de kaart vindt u hier ook de adres- en betalingsgegevens van de betreffende kaart.

Ik heb geen account, worden mijn kaarten opgeslagen in de kaarthistorie?
Nee, kaarten die besteld zijn zonder account worden niet bewaard en opgeslagen in de kaarthistorie.

Ik ben een kaart aan het maken, maar wil deze bewaren, kan ik mijn kaart opslaan?
Helaas is dit niet mogelijk, alleen bestelde kaarten worden opgeslagen in de kaarthistorie.

In mijn kaarthistorie staat dat ik niet heb betaald, maar ik heb net met automatische incasso betaald?
Het verwerken van een automatische incasso kan enige tijd duren. Zolang uw betaling niet is verwerkt, staat in uw kaarthistorie dat de kaart niet is betaald.

Wij verzoeken u vriendelijk, onder vermelding van uw gegevens en het ordernummer, contact op te nemen met onze support wanneer u na 17.30 uur geen verzendingsmail van de order heeft ontvangen. De contactgegevens vindt u onderaan de FAQlijst.

Kan ik een kaart die ik eerder heb gemaakt, oproepen, wijzigen en opnieuw versturen?

Eerder bestelde kaarten worden opgeslagen in de kaarthistorie, helaas is het niet mogelijk hierin wijzigingen aan te brengen en/of een kaart opnieuw te verzenden.

PAKKETJES

Krijg ik pakketkorting?
Ja, u ontvangt pakketkorting, 10% voor een pakket van 10 kaarten, 20% korting vanaf een pakket met 30 kaarten, en 25% vanaf een pakket met 50 kaarten.
Deze korting wordt automatisch verwerkt indien u een pakketje bestelt. 

Is het mogelijk om een pakketje verschillende kaarten te bestellen?
Nee, helaas is het alleen mogelijk om een pakketje dezelfde kaarten te bestellen. Dit kan alleen per 10 of een veelvoud van 10.

Ik wil 1 kaart bestellen en deze thuis laten bezorgen zodat ik deze zelf kan schrijven, kan dit?
Nee, helaas is het alleen mogelijk om een pakketje dezelfde kaarten van 10 of een veelvoud van 10 te bestellen.

Ik heb verkeerde enveloppen gekregen bij een pakketje, wat moet ik nu doen?
Wij verzoeken u vriendelijk, onder vermelding van uw gegevens en het ordernummer, contact op te nemen met onze support, de contactgegevens vindt u onderaan de FAQlijst.

KADO
(Indien van toepassing)

Mijn chocolade is gebroken, wat nu?
Wij verpakken de chocolade zorgvuldig in stevige enveloppen. Desondanks kan het voorkomen dat de chocolade tijdens het bezorgingsproces breekt of, bij warm weer, smelt. Helaas kunnen wij dit niet voorkomen.

Wij verzoeken u vriendelijk ALLEEN contact op te nemen met onze support wanneer zowel de envelop áls de inhoud beide in twijfelachtige staat verkerenWij verzoeken u vriendelijk zowel een foto van het kado als het ordernummer bij te voegen, de contactgegevens vindt u onderaan de FAQlijst.

Mijn boeket is na vier dagen verwelkt?
Wij dragen grote zorg voor de kwaliteit van de bloemen en de verpakking tijdens bezorging.

Wanneer u desondanks een klacht heeft over de kwaliteit van uw boeket, kunt u contact opnemen met onze support. Wij verzoeken u vriendelijk zowel een foto van het kado als het ordernummer bij te voegen, de contactgegevens vindt u onderaan de FAQlijst.

ZAKELIJK

Ik betaal op factuur, wanneer krijg ik een factuur?
Wanneer u op factuur bestelt, ontvangt u maandelijks een factuur, deze is BTW gespecificeerd.

Wanneer kan ik op factuur bestellen?
Om op factuur te kunnen bestellen hebben wij uw KVK- én BTW-gegevens nodig.

Wij verzoeken u vriendelijk, onder vermelding van beide nummers, contact op te nemen met onze support, de contactgegevens vindt u onderaan de FAQlijst.

Ik heb een bestand met ongeveer 150 relaties die ik regelmatig een kaart stuur. Is het mogelijk dit op een slimme manier te uploaden, of moet ik deze per persoon invoeren?
Wanneer u een zakelijk account heeft kunt u eenvoudig een adressenbestand uploaden, deze adressen worden opgeslagen in uw persoonlijke adresboek. 
Wanneer u bent ingelogd kunt u één of verschillende kaart(en) naar één of meerdere adressen uit dit adresboek sturen.

Kan ik bij een grote bestelling ook een factuur ontvangen?
U ontvangt automatisch een overzicht van uw bestelling per email, welke als factuur dient, deze is BTW gespecificeerd.

CONTACT
 
Deze wenskaartenshop maakt gebruik van Send a Smile software. Wanneer u geen antwoord heeft gevonden op uw vraag, of als u bent verzocht contact met ons op te nemen, kunt u een email met vermelding van uw gegevens, ordernummer en -indien van toepassing- foto van het kado, zenden naar support@sendasmile.com

NB Vragen die via bovenstaande lijst kunnen worden beantwoord, worden NIET in behandeling genomen door onze support.